Stronę tą wyświetlono już: 2826 razy
Tym razem stworzę kolejny prosty projekt programu o nazwie Zegar. Chyba nazwa jest na tyle jasna, że wiadomo co ten program będzie robił. Dzięki temu projektowi poznamy podstawy rysowania, tworzenia bitmapy, wykorzystania kontrolki PictureBox oraz komponentu Timer.
W właściwościach okna głównego programu należy zmienić pole (Name) z Form1 na Zegar i to samo należy uczynić z polem Text. Również rozmiar okna Size powinien zostać ustawiony na 312; 336. Tę samą wartość przypisać należy do pola MaximumSize i MinimumSize, co zablokuje możliwość zmiany wymiarów okna programu.
Warto też zmienić nieco właściwości wstawionej kontrolki PictureBox. Tak więc dla pola (Name) wpisać pb_drawing.
Kod programu należy zmodyfikować w następujący sposób:
Dodać należy dwa zdarzenia, pierwsze dotyczące kontrolki pb_drawing dotyczyć będzie odrysowania Paint:
Drugie zdarzenie związane jest z komponentem Timer, które przyjmuje nazwę Tick:
Teraz pozostało już tylko najtrudniejsze, czyli wciśnięcie F5, co powinno spowodować pojawienie się okna programu jak na poniższym rysunku.