Poprawienie wyglądu kontrolek poprzez załączenie pliku .manifest do zasobów programu

Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 2347 razy

Dość ciekawą sprawą jest, że można w łatwy sposób poprawić wygląd wszystkich kontrolek poprzez załączenie do zasobów programu pliku .manifest. Ten plik zawiera informacje o tym, jaką wersję kontrolek program powinien użyć. Treść tego pliku jest następująca:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?> <assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0"> <description>Rysowanie</description> <dependency> <dependentAssembly> <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls" version="6.0.0.0" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df" language="*" /> </dependentAssembly> </dependency> </assembly>

Plik z powyżej zamieszczonym tekstem, zapisany z kodowaniem UTF-8 powinien zostać utworzony w folderze projektu programu Rysowanie pod nazwą np. m.manifest. Załączenie pliku jest również proste, wystarczy bowiem przy dodawaniu elementu zasobów kliknąć przycisk Import... aby załadować z dysku plik m.manifest.

Po załączeniu tegoż pliku, i skompilowaniu programu okno programu powinno wyglądać tak, jak na poniższym rysunku.

Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie
Rys. 1
Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie

Dla przypomnienia poniżej zamieszczam stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Stary wygląd programu rysowanie
Rys. 2
Stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Warto też nadmienić, że ta zmiana wyglądu dotyczy wszystkich kontrolek omawianych na łamach tego działu kontrolek oraz menu.

Propozycje książek
tytuł: C++  Zbiór zadań z rozwiązaniami autor: Tomasz Jaśniewski

Tytuł:

C++ Zbiór zadań z rozwiązaniami

Autor:

Tomasz Jaśniewski

tytuł: Mikrokontrolery dla hobbystów. Projekty DIY w języku C i C++ autor: Miguel Angel Garcia-Ruiz, Pedro Cesar Santana Mancilla

Tytuł:

Mikrokontrolery dla hobbystów. Projekty DIY w języku C i C++

Autor:

Miguel Angel Garcia-Ruiz, Pedro Cesar Santana Mancilla

tytuł: Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów autor: Adrian Ostrowski, Piotr Gaczkowski

Tytuł:

Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów

Autor:

Adrian Ostrowski, Piotr Gaczkowski

tytuł: Wprowadzenie do C++ autor: Michał Matlak

Tytuł:

Wprowadzenie do C++

Autor:

Michał Matlak

tytuł: Opus magnum C++ 11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet) autor: Jerzy Grębosz

Tytuł:

Opus magnum C++ 11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet)

Autor:

Jerzy Grębosz

tytuł: Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3 autor: Bartosz W. Warzocha

Tytuł:

Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3

Autor:

Bartosz W. Warzocha

tytuł: Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II autor: Anthony Williams

Tytuł:

Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II

Autor:

Anthony Williams

tytuł: C++ dla bystrzaków. Wydanie VII autor: Stephen R. Davis

Tytuł:

C++ dla bystrzaków. Wydanie VII

Autor:

Stephen R. Davis

tytuł: Tablice informatyczne. Podstawy C++ autor: Radosław Sokół

Tytuł:

Tablice informatyczne. Podstawy C++

Autor:

Radosław Sokół

tytuł: Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet) autor: Jerzy Grębosz

Tytuł:

Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)

Autor:

Jerzy Grębosz

W związku z tym, że firma Helion nie wywiązuje się z swoich zobowiązań naliczania prowizji za każdą zakupioną książkę a kontakt z ową frmą jest nie możliwy autor strony zmuszony został do zablokowania linkowania książek. Za wszelkie niedogodności z tym związane z góry przepraszam i obiecuję włączenie linkowania gdy tylko sprawa zostanie wyjaśniona