Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 2542 razy

Dość ciekawą sprawą jest, że można w łatwy sposób poprawić wygląd wszystkich kontrolek poprzez załączenie do zasobów programu pliku .manifest. Ten plik zawiera informacje o tym, jaką wersję kontrolek program powinien użyć. Treść tego pliku jest następująca:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?> <assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0"> <description>Rysowanie</description> <dependency> <dependentAssembly> <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls" version="6.0.0.0" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df" language="*" /> </dependentAssembly> </dependency> </assembly>

Plik z powyżej zamieszczonym tekstem, zapisany z kodowaniem UTF-8 powinien zostać utworzony w folderze projektu programu Rysowanie pod nazwą np. m.manifest. Załączenie pliku jest również proste, wystarczy bowiem przy dodawaniu elementu zasobów kliknąć przycisk Import... aby załadować z dysku plik m.manifest.

Po załączeniu tegoż pliku, i skompilowaniu programu okno programu powinno wyglądać tak, jak na poniższym rysunku.

Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie
Rys. 1
Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie

Dla przypomnienia poniżej zamieszczam stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Stary wygląd programu rysowanie
Rys. 2
Stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Warto też nadmienić, że ta zmiana wyglądu dotyczy wszystkich kontrolek omawianych na łamach tego działu kontrolek oraz menu.

Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.