Gimp - otwieranie plików, tworzenie nowego obrazu, zapisywanie i eksportowanie do pliku
Gimp - omówienie podstawowych narzędzi Przybornika
Gimp - omówienie okna Warstwy - Pędzle
Gimp - korekta poprawności naświetlenia zdjęcia za pomocą Poziomów oraz Krzywych
Gimp - modyfikacja jasności i kontrastu zdjęcia
Gimp - modyfikacja zabarwienia zdjęcia
Gimp - tworzenie fotografii czarno-białej
Gimp - redukcja kolorów bitmapy
Gimp - progowanie zdjęcia
Gimp - odwracanie wartości składowych kolorów (negatyw) i wartości kolorów zdjęcia
Gimp - obracanie zdjęcia i elementów graficznych
Gimp - korekta perspektywy zdjęcia
Gimp - praca z narzędziami zaznaczania i maską warstwy oraz przykład ich zastosowania
Gimp - retusz zdjęcia narzędziami klonowania
Gimp - eksport obrazu do formatu pliku graficznego obsługującego przezroczystość
Gimp - tworzenie animacji poklatkowej gif
Gimp - operacje kopiowania, wklejania i duplikowania
Gimp - skalowanie warstw i całego obrazu
Gimp - rysowanie linii prostych, krzywych, prostokątów i elips
Gimp - przykład prostego wykorzystania wypełnienia kolorem, teksturą i gradientem
Gimp - łączenie, krycie i tryby łączenia warstw
Gimp - filtry rozmycia i ich zastosowanie
Gimp - przykład cięcia utworzonego layout-u prostej strony internetowej
Ta strona należy do działu:
Oprogramowanie poddziału
Gimp Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski
Stronę tą wyświetlono już: 4788 razy
Okno dialogowe Progowanie dostępne po kliknięciu w menu Kolory → Progowanie umożliwia stworzenie monochromatycznej bitmapy z zdjęcia. Bitmapa monochromatyczna to taka bitmapa, która zawiera tylko dwa kolory: czarny i biały. Nazwa progowanie wywodzi się od tego że w oknie Progowanie ustawia się progi: dolny i górny, dla których kolor docelowej bitmapy będzie interpretowany jako biały.
Widok okna
Progowanie w programie
Gimp :
lista zapisanych ustawień okna;
umożliwia zapisanie własnych ustawień okna;
tryb wyświetlania histogramu liniowego;
tryb wyświetlania histogramu logarytmicznego;
obszar dla progowania oznaczający kolor czarny bitmapy docelowej;
obszar dla progowania oznaczający kolor biały bitmapy docelowej;
suwak przesuwający dolną granicę progowania;
suwak przesuwający górną granicę progowania;
kontrolka numeryczna do ręcznego wprowadzania dolnej granicy progowania;
kontrolka numeryczna do ręcznego wprowadzania górnej granicy progowania;
ustawia automatycznie granice progowania;
wyświetla podgląd;
pomoc;
przywraca początkowe ustawienia;
zamyka i zastosowuje zmiany;
zamyka bez zastosowania zmian
Przykład działania tego narzędzia pokazany został na poniższym rysunku.
a) b)
Przykładowa bitmapa: a) przed progowaniem; b) po progowaniu
Efekt ten można zastosować do tworzenia prostej grafiki tła na podstawie zdjęcia z dodatkowym zastosowaniem Koloryzacji , duplikacji warstw i kilku innych funkcji Gimp-a . Przykład takiej grafiki powstałej na podstawie zdjęcia z rysunku 2.a widoczny jest poniżej.
Efekt praktycznego zastosowania progowania w Gimp-ie
Tematy powiązane