Pętle warunkowe while i do while

Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 3249 razy

I znów pętla while oraz do while w C# do złudzenia przypominają w działaniu te z C++. Oto przykład zastosowania pętli while:

int silnia = 1; int n = 3; int cn = n; while(n != 0){ silnia *= n; n --; } Console.WriteLine(cn + "! = " + silnia);

Wynik wykonania powyższego kodu powinien być następujący:

3! = 6

Czas na przykład użycia pętli do while:

int age = 0; do{ Console.Write("Proszę podać wiek: "); age = int.Parse(Console.ReadLine()); }while(age <= 0 || age > 120);

Oto przykład działania powyższego kodu:

Proszę podać wiek: -2
Proszę podać wiek: 121
Proszę podać wiek: 20
Propozycje książek
tytuł: C# 10. Programowanie. Tworzenie aplikacji Windows, internetowych i biurowych autor: Ian Griffiths

Tytuł:

C# 10. Programowanie. Tworzenie aplikacji Windows, internetowych i biurowych

Autor:

Ian Griffiths

tytuł: C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI autor: Mark J. Price

Tytuł:

C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI

Autor:

Mark J. Price

tytuł: Visual Studio 2022, C# i .NET. Programowanie kontrolek autor: Łukasz Sosna

Tytuł:

Visual Studio 2022, C# i .NET. Programowanie kontrolek

Autor:

Łukasz Sosna

tytuł: C# 10. Leksykon kieszonkowy autor: Joseph Albahari, Ben Albahari

Tytuł:

C# 10. Leksykon kieszonkowy

Autor:

Joseph Albahari, Ben Albahari

tytuł: Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F# autor: Dmitri Nesteruk

Tytuł:

Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F#

Autor:

Dmitri Nesteruk

tytuł: Jak pisać świetne gry 2D w Unity. Niezależne programowanie w języku C# autor: Jared Halpern

Tytuł:

Jak pisać świetne gry 2D w Unity. Niezależne programowanie w języku C#

Autor:

Jared Halpern

tytuł: C# 9.0 w pigułce autor: Joseph Albahari

Tytuł:

C# 9.0 w pigułce

Autor:

Joseph Albahari

tytuł: C# 9.0. Leksykon kieszonkowy autor: Joseph Albahari, Ben Albahari

Tytuł:

C# 9.0. Leksykon kieszonkowy

Autor:

Joseph Albahari, Ben Albahari

tytuł: C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII autor: Mark Michaelis

Tytuł:

C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII

Autor:

Mark Michaelis

tytuł: C# 8.0 w pigułce autor: Joseph Albahari, Eric Johannsen

Tytuł:

C# 8.0 w pigułce

Autor:

Joseph Albahari, Eric Johannsen

W związku z tym, że firma Helion nie wywiązuje się z swoich zobowiązań naliczania prowizji za każdą zakupioną książkę a kontakt z ową frmą jest nie możliwy autor strony zmuszony został do zablokowania linkowania książek. Za wszelkie niedogodności z tym związane z góry przepraszam i obiecuję włączenie linkowania gdy tylko sprawa zostanie wyjaśniona