Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 5800 razy

Oto lista podstawowych typów zmiennych dostępnych w C#:

  • bool lub System.Boolean - przyjmuje dwie wartości true lub false;
  • byte lub System.Byte - zmienna 8-bitowa całkowita bez znaku;
  • char lub System.Char - zmienna 16-bitowa całkowita bez znaku, wykorzystywana do opisu pojedynczego znaku tekstowego z kodowanie utf-8;
  • int lub System.Int32 - zmienna 32-bitowa całkowita ze znakiem;
  • uint lub System.UInt32 - zmienna 32-bitowa całkowita bez znaku;
  • short lub System.Int16 - zmienna 16-bitowa całkowita ze znakiem;
  • ushort lub System.UInt16 - zmienna 16-bitowa całkowita bez znaku;
  • long lub System.Int64 - zmienna 64-bitowa całkowita ze znakiem;
  • ulong lub System.UInt64 - zmienna 64-bitowa całkowita bez znaku;
  • float lub System.Single - zmienna 32-bitowa zmiennoprzecinkowa ze znakiem;
  • double lub System.Double - zmienna 64-bitowa zmiennoprzecinkowa podwójnej precyzji ze znakiem;
  • decimal lub System.Decimal - zmienna 96-bitowa zmiennoprzecinkowa ze znakiem;
  • string lub System.String - zmienna przechowująca tekst z kodowaniem utf-8

Każdy z powyżej wymienionych typów jest klasą, która zawiera w sobie metody, które umożliwiają między innymi konwersję obiektu danego typu:

string tekst = "45.56"; int toint = int.Parse(tekst); float tofloat = float.Parse(tekst); double todouble = double.Parse(tekst); Console.WriteLine("int: " + toint + "; float: " + tofloat + "; double: " + todouble);
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.