Optymalizacja ruchu robota
Stronę tą wyświetlono już: 4022 razy
Uruchamiając program, oczom naszym ukarze się okno powitalne jak na rysunku 2. W oknie tym wyświetlane są takie informacje jak imię i nazwisko autora (czyli moje), kontaktowy adres e-mail, wersja programu, data utworzenia oraz lokalizacja programu na dysku komputera.
Klikając na oknie powitalnym lub wciskając dowolny przycisk klawiatury zamyka się okno powitalne a pojawia się okno główne programu jak na rysunku 1. W oknie tym wyświetlane są następujące elementy: siatka terenu, azymut (niebieska linia przerywana), punkt startowy (zaznaczony zielonym kółkiem), punkt końcowy (zaznaczony niebieskim kółkiem) oraz legenda programu, w której zostały opisane pozostałe elementy programu.
Tool bar i menu programu
Dodatkowo z menu Rysowanie dostępne są następujące pozycje:
- Wysokości gór - włącza lub wyłącza rysowanie wysokości gór terenu
- Rysuj box 3D - włącza lub wyłącza rysowanie obramowania terenu
- Rysuj azymut - włącza lub wyłącza rysowanie azymutu robota
Krótki opis algorytmu
Program ten wykonałem na zaliczenie jednego z przedmiotów z wykorzystaniem narzuconych mi informacji w jaki sposób robot ma się poruszać i podejmować decyzję o kierunku swego przemieszczenia na podstawie informacji o ukształtowaniu terenu w punktach położonych w określonej odległości od bieżącej pozycji robota. A więc robot ten ma możliwość przemieszczania się jedynie w trzech kierunkach, a wybór jednego z nich jest uzależniony od:
- Zużycia energii (jadąc po płaskim terenie zużywa mniej niż zjeżdżając w dół lub wjeżdżając pod górę)
- Zmniejszenia dystansu do punktu docelowego
Dodatkowo robot nie może oddalić się od głównej linii azymutu na większą odległość niż zadana.
Tytuł:
C++ Zbiór zadań z rozwiązaniami
Autor:
Tomasz Jaśniewski
Tytuł:
Mikrokontrolery dla hobbystów. Projekty DIY w języku C i C++
Autor:
Miguel Angel Garcia-Ruiz, Pedro Cesar Santana Mancilla
Tytuł:
Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów
Autor:
Adrian Ostrowski, Piotr Gaczkowski
Tytuł:
Wprowadzenie do C++
Autor:
Michał Matlak
Tytuł:
Opus magnum C++ 11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet)
Autor:
Jerzy Grębosz
Tytuł:
Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3
Autor:
Bartosz W. Warzocha
Tytuł:
Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II
Autor:
Anthony Williams
Tytuł:
C++ dla bystrzaków. Wydanie VII
Autor:
Stephen R. Davis
Tytuł:
Tablice informatyczne. Podstawy C++
Autor:
Radosław Sokół
Tytuł:
Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)
Autor:
Jerzy Grębosz