Stronę tą wyświetlono już: 1283 razy
Odbicie lustrzane w płaszczyźnie XY
ZwCad jest oprogramowaniem umożliwiającym rysowanie obiektów 2W i 3W toteż i nie zdziwi (a przynajmniej nie powinien zdziwić) fakt, że oprogramowanie to udostępnia polecenie do odbicia lustrzanego w płaszczyźnie XY oraz bardziej ogólną wersję dla odbić w przestrzeni 3W. Do odbicia w płaszczyźnie domyślnej rysowania (czyli XY) służy polecenie lustro lub _mirror.

Polecenie działa następująco:
- zaznacz obiekty do odbicia lustrzanego;
- wskaż punkt początkowy osi odbicia;
- wskaż punkt końcowy osi odbicia;
- zdecyduj czy chcesz wymazać odbijane obiekty, czy zostawić
Odbicie lustrzane w dowolnej płaszczyźnie
W przypadku, gdy ktoś rysuje obiekty 3W przydaje się bardziej ogólne polecenie umożliwiające realizację odbicia lustrzanego względem dowolnej płaszczyzny 3W. Poleceniem tym jest lustro3d lub _mirror3d. Polecenie to umożliwia po wskazaniu obiektów do odbicia wybranie jednej z opcji umożliwiającej określenie płaszczyzny odbicia:
- trzy punkty (domyślna) - punkty nie mogą leżeć na tej samej prostej;
- płaszczyzny XY;
- płaszczyzny YZ;
- płaszczyzny ZX;
- płaszczyzny widoku;
- ostatnio wybranej płaszczyzny;
- obiektu 2d;
