Punkty przebicia ostrosłupa prostą
Ważne własności rzutowania
Wyznaczanie krawędzi przenikania się dwóch płaszczyzn
Wyznaczanie linii przecięcia płaszczyzny z rzutniami danej dwiema prostymi
Wyznaczanie prostej prostopadłej do płaszczyzny alfa danej trzema punktami
Punkty przebicia ostrosłupa prostą
Wyznaczanie siatki graniastosłupa ściętego
Wyznaczenie siatki ostrosłupa
Wyznaczanie rozwinięcia płaszczyzny bocznej walca ściętego oraz jego powierzchni ścięcia
Wyznaczanie krawędzi przenikania się graniastosłupów
Wyznaczanie krawędzi przenikania graniastosłupa z ostrosłupem
Wyznaczanie punktów przebicia stożka prostą
Wyznaczanie punktów przebicia kuli z prostą
Ścinanie stożka płaszczyzną alfa
Wyznaczanie krawędzi przenikania stożka z kulą
Wyznaczanie krawędzi przenikania dwóch walców metodą sfer współśrodkowych
Wyznaczanie krawędzi przenikania dwóch walców za pomocą płaszczyzn tnących
Wyznaczanie krawędzi przenikania kuli z walcem metodą sfer współśrodkowych
Ta strona należy do działu:
Geometria wykreślna poddziału
Rzuty Monge'a Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski
Stronę tą wyświetlono już: 8554 razy
Punkty przebicia ostrosłupa z rysunku 1 wyznaczone zostały poprzez zrzutowanie punktów J2 , K2 oraz I2 , H2 na rzutnię górną. Powstałe z połączenia tych punktów ślady prostej przechodzącej przez punkty F i G wyznaczą punkty przebicia L1 , Ł1 powierzchni ostrosłupa, które znajdują się w miejscu przecięcia śladów z prostą przechodzącą przez punkty F , G .
Wyznaczanie punktów przebicia ostrosłupa prostą
Widok ostrosłupa przebitego prostą oraz ich prostopadłych rzutów.